گلفرروشی آنلاین انگور

مشاوره رایگاه و ارسال آنلاین گل به اکثر نقاط ایران

گلفرروشی آنلاین انگور

مشاوره رایگاه و ارسال آنلاین گل به اکثر نقاط ایران

گل پپرومیا، انواع آن

برگ‌ها و ساقه‌های جذاب ممکن است رنگی براق یا شرابی داشته باشند.

پپرومیا می‌تواند با برگ‌های پرپشت و همیشه سبز، جایگزین یا رأس‌وار، دایره‌ای یا قلاب‌دار، روی دمبرگ‌های بلند دائمی باشد. شکوفه‌ها در بخش قابل توجهی گسسته و سفید با گوش‌های افراشته هستند.

گیاه پپرومیا چیست؟

Peperomia spp

گیاه پپرومیا معمولاً به عنوان گیاه لاستیک آمریکایی شناخته می‌شود.

این گیاه خانگی جذاب و سریع رشد می‌کند.

این گیاه برنده جایزه باغ انجمن سلطنتی باغبانی شده است.


نام‌های دیگر گیاه پپرومیا

نام گیاهی این گیاه Peperomia spp است.

نام دیگر این گیاه، گیاه لاستیک بیبی، گیاه رادیاتور است.


منشا (تاریخچه) این گیاه

پپرومیا می‌تواند عضوی از یک خانواده بزرگ متشکل از پانصد گیاه شاخ و برگ تزئینی باشد.
منطقه دارای 1600 گونه بومی است. در طبیعت، این گیاه در منطقه آمازون در آمریکای جنوبی رشد می‌کند، به طور ایده‌آل در زیر درختان هر جا که گرما و سایه باشد.

برگ و گل پپرومیا

برگ های پپرومیا

برگ‌ها

برگ گیاهان پپرومیا، نشان می‌دهد که گیاهان برای مراقبت به آبیاری مکرر نیاز ندارند.

اجازه دهید سطح خاک بین دو آبیاری خشک شود.

نگه داشتن گیاه روی سطح خشک بهتر از اشباع کردن آن است که منجر به بیماری گیاهی و مشکلات پشه گیاهی می‌شود.

گل

گل‌های پپرومیا معمولاً در سنبله‌های مخروطی شکل زرد تا قهوه‌ای موجود هستند. این گیاهان چند ساله گرمسیری به طور کامل برای شاخ و برگ‌های تزئینی او رشد می‌کنند. آنها در اصل بومی مناطق گرمسیری آمریکا هستند. آنها جمع و جور هستند و معمولاً ارتفاع آنها از 30 سانتی‌متر بیشتر نمی‌شود.

مراحل کاشت پپرومیا سه رنگ

کاشت گونه های پپرومیا

چه زمانی کاشته شود؟

فصل بهار بهترین زمان برای کاشت این گیاه است.

پپرومیا را کجا بکاریم؟

گیاهان پپرومیا به سرعت در گلدان رشد می‌کنند.

از چه نوع خاکی در پپرومیا استفاده شود!

برای کاشت از خاک معمولی (خاک باغچه) استفاده نکنید. شما نباید از ارزان‌ترین خاک گلدان استفاده کنید. شما از خاک گلدان ارگانیک با کیفیت بالا استفاده خواهید کرد. خاک نباید بیش از حد پربار باشد.

گیاهان پپرومیا مانند خاک گلدان با زهکشی خوب هستند. خاکی متشکل از سبزه ذغال سنگ نارس، خاک یا هر ترکیب خاکی با ضایعات زیاد می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. خاک نباید بیش از حد پربار باشد.

پپرومیا چقدر آفتاب می‌خواهد؟

گیاهان پپرومیا برای حفظ رنگ شاخ و برگ پر جنب و جوش خود، سبکی متوسط ​​تا روشن می‌خواهند.

پپرومیا چقدر فضا نیاز دارد؟

گیاهان پپرومیا به فضای کمی نیاز دارند. گسترش بالغ پپرومیا تنها تقریباً 20-30 سانتی‌متر (8-12 اینچ) است.

یک گیاه پپرومیا چقدر بزرگ می‌شود؟

اگرچه گونه‌های زیادی از گیاهان علفی وجود دارد، اما همه آن‌ها ریز و کند رشد می‌کنند و بیشتر آنها بیش از 30 سانتی‌متر رشد نمی‌کنند و تنها یک جفت تا 60 سانتی‌متر رشد می‌کنند.

گونه‌های بوته‌ای و دنباله‌دار وجود دارد. با این حال، رشد بالغ علفی‌ترین گیاه حدود 20-30 سانتی‌متر است.

چگونه از گیاه پپرومیا مراقبت کنیم؟

مراقبت از گیاه کاغذومیا

آبیاری

گیاه علفی زمانی که از ریشه آبیاری شود بهتر است. قبل از آبیاری مجدد گیاه، خاک گیاه باید خشک باشد. بنابراین، اگر آن را به‌عنوان یک گیاه، پرورش می‌دهید، بگذارید هر هفت تا ده روز چند دقیقه در ظرف آب بماند.

این گیاه با برگ‌های مومی مایل به خشک شدن خاک در بین آبیاری با برگ‌های ملایم‌تر و رقیق‌کننده‌تر است. هنگامی که زمان آبیاری گیاهان شما فرا می‌رسد، دستگاه رطوبت‌سنج تأیید می‌کند.

پپرومیاها در برگ‌ها و ساقه‌های ضخیم ساکولنت مانند خود باقی می‌مانند. بنابراین، اگر آنها را برای چند هفته تعطیلات رها کنید، خوشحال خواهند شد. آنها دوست دارند که خاک بین دو آبیاری قرار گیرد، و بنابراین به عنوان یک قانون کلی، شما انتظار دارید که آنها را فقط هر هفته آبیاری کنید.

نور خورشید

گیاهان پپرومیا در نور روشن و غیرمستقیم خورشید بهترین عملکرد را دارند. یک طاقچه رو به شرق یا غرب در بیشتر مواقع سال برای آنها مناسب است.

گیاه پپرومیا را در جایی که نور کافی دریافت نمی‌کند قرار دهید. همانطور که به سمت نور موجود کشیده می شود، ساق پا می‌شود.

اگر این اتفاق بیفتد، بدون زحمت آن را هرس می‌کنید تا ظاهر فشرده گیاه را حفظ کنید. بدون هیچ شک و تردیدی می‌توان گیاه را به مکان مناسب تری منتقل کرد.

فرآیند هرس

در روش هرس، گیاه علفی موازی را بررسی کنید تا تمام انبساط‌هایی که باید قطع شود را مشخص کنید. ساقه‌های مرده، شکسته یا ضعیف و هر شاخه‌ای که برگ‌های رنگ شده یا بدشکل داشته باشد را پیدا کنید.

عادت رشد متقارن سالم‌تر از چند فوت دورتر مشخص می‌شود، بنابراین بایستید و در گیاه ظاهر شود.

به شاخه‌های خارج از محل توجه کنید و آنها را با کمی ریسمان یا گچ علامت بزنید تا جدا شوند. رشد ناخواسته را در هدف اصلی خود قیچی کنید و هر برگ مرده را با دست بگیرید.

ساقه‌های سالم ذخیره می‌شوند و به تکثیر گیاهان علفی موازی جدید عادت می‌کنند، بنابراین آنها را از شاخه‌های مرده یا شکسته جدا می‌کنند.

تکثیر

هنگامی که رشد بیشتر شد، یک برگ را با یک ساقه از گیاه مادر در بهار ببرید. ساقه را در طول یک ابزار کوچک از خاک استریل گلدان قرار دهید.

خاک را همیشه مرطوب نگه دارید تا قلمه را با یک کلوش یا ابزار شفاف بپوشانید تا مرطوب بماند.

ریشه‌ها می‌توانند در طی چند هفته خوب شوند، و زمانی که قلمه از ابزار اولیه خود بیشتر شد، آن را پیوند خواهید زد.

کود

لقاح کاغذومیا

گونه‌های پپرومیا نیاز به کوددهی بسیار کمی دارند.

از کود متعادل 10-10-10 محلول در آب یک بار در ماه در طول فصل برای گیاهان علفی استفاده کنید.

گیاهان پپرومیا باید بسیار مراقب باشند تا گیاهان علفی را بیش از حد بارور نکنند، زیرا ممکن است باعث ایجاد ترکیبی از مسائلی شود که منجر به سمیت برخی از مواد مغذی و کمبود برخی دیگر می‌شود، که می‌تواند منجر به تغییر گیاه شما به شدت غم‌انگیز شود.

مراقبت از زمستان

آنها در تمام طول سال تا این زمستان خوب بودند. در هوای خنک، گیاهان پپرومیا به آب کمتر و بدون کود نیاز دارند. مقدار آبدهی خود را کمتر کنید، اجازه دهید خاک خشک شود، کود را حذف کنید و گیاه علفی خود را به مکان گرمایی روشن منتقل کنید.

با برش برگ در پپرومیا تکثیر کنید

با برش برگ در کاغذومیا تکثیر کنید

هر جا که محل اتصال برگ با ساقه تمام می‌شود، برگ را قطع کنید.

هنگامی که قلمه‌های جدیدی به دست آوردید، آنها را به سرعت در گلدان قرار دهید. ساعت‌ها منتظر نمانید برای تسریع در روش، نوک قلمه را به پودر توسعه آغشته کنید.

قلمه‌ها را به صورت عمودی در داخل خاک بچسبانید و به آرامی آنها را به سمت پایین بکشید تا خراب نشوند.

اگر قلمه‌ها به دلیل بزرگ بودن واحد سطح برگ‌ها بیدار نشوند، نصف هر برگ را می‌برید.

یک گلخانه کوچک ایجاد کنید تا همه چیز خیس بماند. در طول یک کیسه بزرگ چندین سوراخ ایجاد کنید و آن را روی گلدان، چوب غذاخوری قربانی یا چوب قرار دهید تا به بالا و پایین نگه داشتن آن از گیاه کمک کنید.

به عنوان یک جایگزین، از یک بطری خالی با جدا کردن دهانه و ایجاد سوراخ‌های کوچک در پایه استفاده می‌کنید. آن را روی قلمه های خود قرار دهید، به نوعی یک گنبد.

گلدان کوچک خود را در مکانی قرار دهید که درجه حرارت باشد و از نور کامل آفتاب دور باشد. مراقب نور مستقیم روز باشید زیرا قلمه های گیاهان علفی می سوزند. هر چند روز یکبار گنبد را بردارید. بنابراین، گلخانه کوچک هوا خارج می شود و پوسیدگی را متوقف می کند.

خاک را مرطوب نگه دارید، اما اشباع نکنید.

راهنمای تکثیر پپرومیا

نحوه رشد پپرومیا در آب

رشد پپرومیا در فرآیند آب به طرز باورنکردنی شبیه به رشد قلمه های پوتوس در آب است. یک ساقه را قطع می کنید، نه فقط یک برگ را و آن را در حین یک فنجان آب می پاشید. مال من یک بار در طول شش هفته شروع به رشد ریشه های ریز سفید و تقریباً شفاف کرد.

لطفاً چند هفته دیگر به آن فرصت دهید تا علائم اولیه ریشه های سفید کوچک را ببینید. سپس آن را به یک گلدان کوچک کوچک پیوند دهید و همچنان مانند گیاه جدید دیگر از آن بچشید. لطفا آن را در محیط مرطوب و مرطوب نگه دارید. با این حال، با جریان هوا کافی، بنابراین، کپک نمی شود.

راهنمای تکثیر گل پپرومیا در آب

تعویض گلدان

اگر بخواهید به درستی مراقب گلدان گل قاشقی باشید، مجدد پپرومیا هر چند سال یکبار، برکات خود را دارد. انتقال به گلدان بزرگتر و خاک پویا به تامین مواد مغذی کافی برای گیاه کمک می‌کند. همچنین، گلدان مجدد به افزایش تخلیه کمک می‌کند و نگرانی در مورد زندگی گیاه خود را آسان‌تر می‌کند.

اگر فکر می‌کنید که گیاه شما به دلیل آبیاری بیش از حد در حال مرگ است، برای گلدان گیاه خود، آن را به شدت از ابزار جدا کنید و خاک اضافی را از بین ببرید.

اگر خاک خیلی مرطوب است، سعی کنید حداکثر مقدار آن را تا جایی که می‌توانید حذف کنید. ریشه‌ها را بررسی کنید و هر واحد منطقه شکسته یا مرضی را هرس کنید.

گیاه را در یک گلدان جدید با خاک گلدان لومی و بر پایه ذغال سنگ نارس قرار دهید. پس از کاشت مجدد پپرومیا، لازم است به درستی مورد مراقبت قرار گیرید. بنابراین نکات آبیاری که واحد منطقه در این مقاله به آنها اشاره کرد را رعایت کنید.

انواع گیاه پپرومیا

پپرومیا  rotund folia

Peperomia rotundifolia

به علاوه گردنبند یشم، یشم دنباله‌دار، دکمه‌های خزنده و گیاه علفی برگ کروی، می‌تواند یک گونه گیاهی دنباله‌دار از گیاهان علفی بومی جنگل‌های بارانی گرمسیری آمریکای جنوبی باشد. اولین بار توسط کارل فون لاین ارائه شد و نام فعلی خود را از Carl Sigismund Knuth گرفت.

Peperomia albovittata

Peperomia albovittata

Peperomia albovittata می‌تواند یک گونه گیاهی از خانواده دو لپه‌ای باشد. این گونه بومی اکوادور است.

پپرومیا پلوسیدا

پپرومیا پلوسیدا

این گیاه یک ساله با ریشه کم عمق است که به طور معمول تا ارتفاع پانزده تا چهل و پنج سانتی‌متر رشد می‌کند. با ساقه‌های آبدار، برگ‌های براق، بدون تقسیم، گوشتی و دانه‌های ریز نقطه مانند متصل به بسیاری از خوشه‌های بالغ مشخص می‌شود.

پپرومیا نیوالیس

پپرومیا نیوالیس

این گونه گیاهی بومی کشور آمریکای جنوبی است. به طور کلی به عنوان یک گیاه تزئینی نشکن است.

پپرومیا تپه نقره‌ای

کاغذومیا تپه نقره ای

این یک گل رز بوته‌ای از برگ‌های کروی ساده و ضخیم است که اگر مقدار زیادی وزن سبک دریافت نکنند، مساحت آن یک نقره براق است.

یکی از ورزش‌های این گونه به نام «بلکی» دارای برگ‌هایی به رنگ سبز زیتونی تا مس بی‌رنگ است که به نور خورشید می‌نگرد.

پپرومیا کپراتا

پپرومیا کپراتا

این باعث ایجاد یک خوشه متراکم از برگ‌های دایره‌ای شکل و تقسیم‌بندی نشده جنگلی یا تیره بی‌تجربه، عمیق شیاردار و ضخیم می‌شود.

انتخاب "سه رنگ" آن می‌تواند یک مجموعه رنگارنگ ایجاد کند.

حقایق جالب

      • یکی از جنبه‌های متمایز پپرومیا این است که همه شاخ و برگ‌هایشان هوا را تصفیه می‌کنند.
      • پپرومیا میزان متانول داخل را تا چهل و هفتم کاهش می‌دهد.
      • درخت لاستیک برای سگ‌ها و گربه‌ها سیانوژن است.
      • تماس با پوست باعث اگزما می‌شود، در حالی که جذب آن باعث تحریک دهان، تثبیت و رفلکس ذاتی می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد